دستوار

در دست عهد دولت او دستوار باد...

دستوار

در دست عهد دولت او دستوار باد...

دستوار

اللهم‌صل‌علی‌محمد‌ و آل‌محمد و عجل‌فرجهم

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

  • ۸ فروردين ۰۳، ۰۱:۰۶ - M
    👍

آیا چنددست لباس داشتن، اشکالی دارد؟

دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۲ ق.ظ

 

...عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع: یَکُونُ لِی ثَلَاثَةُ أَقْمِصَةٍ. قَالَ: «لَا بَأْسَ.» قَالَ: فَلَمْ أَزَلْ حَتَّى بَلَغْتُ عَشَرَةً. فَقَالَ: «أَ لَیْسَ یُوَدِّعُ بَعْضُهَا بَعْضاً؟» قُلْتُ: بَلَى وَ لَوْ کُنْتُ إِنَّمَا أَلْبَسُ وَاحِداً لَکَانَ أَقَلَّ بَقَاءً. قَالَ: «لَا بَأْسَ.»

 الکافی، ج‏۶، ص۴۴۳

 

اسحاق‌بن‌عمار گوید: به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کردم: (فرض کنید) من سه پیراهن دارم.

حضرت فرمودند: «اشکالی ندارد.»

همین‌طور تعداد را بالا بردم، تا رسیدم به ده پیراهن.

حضرت فرمودند: «مگر آن‌ها را کنار نگذاشته‌ای تا یکی‌پس‌ازدیگری استفاده کنی؟»

عرض کردم: بله (همین‌کار را می‌کنم.) و اگر فقط یک لباس را بپوشم، کمتر دوام می‌آورد (زود از بین می‌رود.)

فرمودند: «اشکالی ندارد.»

 

 

...عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع یَکُونُ لِلْمُؤْمِنِ عَشَرَةُ أَقْمِصَةٍ؟ قَالَ: «نَعَمْ» قُلْتُ: عِشْرُونَ؟ قَالَ: «نَعَمْ» قُلْتُ: ثَلَاثُونَ؟ قَالَ: «نَعَمْ لَیْسَ هَذَا مِنَ السَّرَفِ إِنَّمَا السَّرَفُ أَنْ تَجْعَلَ ثَوْبَ صَوْنِکَ ثَوْبَ بِذْلَتِکَ.»

الکافی، ج‏۶، ص۴۴۱

 

اسحاق‌بن‌عمار گوید: به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کردم: آیا مؤمن می‌تواند ده پیراهن داشته‌باشد؟

حضرت فرمودند: «بله»

عرض کردم: بیست‌تا چطور؟

فرمودند: «بله»

عرض کردم: سی‌تا چطور؟

فرمودند: «بله، این اسراف نیست. اسراف آن است که تو لباس آبرومندانه (مجلسی)ات را به‌جای لباس بی‌ارزش (دم‌دستی)ات استفاده کنی.»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۰
ابوالفضل رهبر

اسراف

امام صادق

لباس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی