دستوار

در دست عهد دولت او دستوار باد...

دستوار

در دست عهد دولت او دستوار باد...

دستوار

اللهم‌صل‌علی‌محمد‌ و آل‌محمد و عجل‌فرجهم

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

  • ۸ فروردين ۰۳، ۰۱:۰۶ - M
    👍

«کوهان»اش خوش‌مزه است، برادر؟!

پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۱۴ ق.ظ

 

«کوهان»خوریِ «محسن»!

با هم وارد حوزه شدیم. اسمش محسن بود. واقعاً طلبه­‌ی خوش‌­فکری بود (و هست). فارغ‌التحصیل دانشگاه علم و صنعت بود (فکر می­‌کنم برق). قبل از این‌که بیاید حوزه، خیلی از درس‌ها را خوانده بود و حتی تدریس کرده بود. به­‌خاطر همین از شاگردخوب­‌های کلاس بود.

پنج، شش سال اول (که با هم بودیم)، به­‌خاطر مشغله­‌های زندگی، فرصت نمی­‌کرد مثل بقیه دوستان به درس و بحثش برسد. اما هم‌چنان در درس‌­ها وضعیت خوبی داشت.

خیلی هم بانمک بود. می­‌گفت من فعلاً دارم از «کوهان» می­‌خورم! یکی دو سال دیگر ذخیره کوهانم تمام می‌­شود و...

 

«کوهان»خوری «حسن»!

امتیازاتی که در توافق ژنو دادیم، همه‌ی آن‌چیزی بود که در هشت سال دولت احمدی­‌نژاد به­‌دست آمده بود؛ «غنی‌­سازی بیست درصد»[۱]، «پیشرفت شتابان در اراک و نطنز و فردو و مراکز تحقیقاتی»[۲]، «مقاومت در برابر فشارها برای ارائه اطلاعات از مراکز هسته­‌ای و دانشمندان در معرض ترور»[۳]، «انگیزه یافتن دانشمندان جوان برای پیشرفت علمی در زمینه هسته­‌ای»[۴]، «شکل­‌گیری تدریجی ارتباطات پیدا و پنهان علمی و تجاری میان سازمان انرژی اتمی با شرکت­‌های خارجی»[۵]، و مهم‌­تر از همه «مقاومت مردم در برابر تحریم­‌های همه‌جانبه و یک‌جانبه»[۶].

بگذریم از «اعتبار جمهوری اسلامی ایران در میان مستضعفین جهان»[۷] که حاصل سی و پنج سال ایستادگی ملت ایران در برابر مستکبرین عالَم بوده است. که نمی‌گذریم!

 

در برابر، گوشه­‌ی ناچیزی از تحریم‌­ها رفع شد.

 

سؤال این­جاست:

دولت فعلی که در مرحله مقدماتی، بخش اعظم دستاوردهای دولت قبلی را خرج کرده است و ژست پیروزی گرفته[۸]، در مراحل بعدی قرار است چه امتیازاتی برای رفع باقیِ تحریم­‌ها بدهد؟

 

«کوهان» چاق و چله­‌ای که حالا از آن تنها «ادامه غنی‌­سازی پنج درصد» (آن هم به‌صورت محدود[۹]) باقی مانده است، کفاف نخواهد داد، برادر!



[۱] که از آن دست کشیدیم.

[۲] که متوقف­ش کردیم.

[۳] که به آن تن دادیم.

[۴] که به ناامیدی و رکود نشاندیم‌­اش.

[۵] که قطع­شان کردیم.

[۶] که به "امید به ترحم دشمن و رفع تحریم­‌ها" تبدیلش کردیم.

[۷] که با تماس‌­ها و دیدارهای کودکانه و مذاکرات منفعلانه، خدشه‌­دار شد.

[۸] جالب این‌­جاست که چنین معدن نمکی را سر کشیده‌­اند، و آن­‌چنان نمک­‌دان می­‌شکنند. جز تخریب و توهین و سرزنش چیزی نثار دولت قبلی نمی‌­کنند.

[۹] تعهد کرده‌­ایم به همان سانترفیوژهای فعلی اکتفا کنیم. سانترفیوژ جدیدی نصب نکنیم، سانترفیوژهای موجود را اگر خراب شوند (که روزانه برای حدود پنجاه تا از آن­‌ها این اتفاق می‌افتد)، حق جایگزینی نداریم، ولو این‌که قابل تعمیر نباشند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۵
ابوالفضل رهبر

رئیس جمهور

مذاکره

هسته ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی