نماز این زنان پذیرفته نیست!
...عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِی عَمْرٍو الْجَلَّابِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع:
«أَیُّمَا امْرَأَةٍ بَاتَتْ وَ زَوْجُهَا عَلَیْهَا سَاخِطٌ فِی حَقٍّ لَمْ تُقْبَلْ مِنْهَا صَلَاةٌ حَتَّى یَرْضَى عَنْهَا وَ أَیُّمَا امْرَأَةٍ تَطَیَّبَتْ لِغَیْرِ زَوْجِهَا لَمْ تُقْبَلْ مِنْهَا صَلَاةٌ حَتَّى تَغْتَسِلَ مِنْ طِیبِهَا کَغُسْلِهَا مِنْ جَنَابَتِهَا.»
الکافی، ج۵، ص۵۰۷
از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده است:
«هر زنی شب بخوابد، درحالیکه شوهرش بهخاطر حقی [از حقوقش، که از او ضایع شده] از او خشمگین باشد، هیچ نمازی از او پذیرفته نمیشود، تا وقتی که شوهرش از او راضی گردد
و هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو سازد، هیچ نمازی از او پذیرفته نمیشود، تا وقتی که خود را از آن عطر بشوید، مثل غسلی که برای جنابتش انجام میدهد.»[*]
پاورقیـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[*] پیشتر در مطلبی اشاره شد که «زنا» صورتهای مختلفی دارد؛ زنای چشم، زنای گوش، زنای زبان، زنای پوست و… شاید بتوان از بخش آخر سخن امام صادق، این معنای لطیف را برداشت کرد که خوشبو کردنِ خود برای نامحرم نوعی زنا دادن است و دنبال کردن بوی خوش زن نامحرم از روی لذتجویی نیز نوعی زناست.
و الله العالم.